Bloggen: waarom eigenlijk?

Zucht. Waar haal ik de inspiratie vandaan? Wat is er leuk aan en wie leest het eigenlijk? Bloggen klinkt als een opgave en eerlijk: dat is het ook. Het kost tijd en energie om mooie onderwerpen te vinden, vaak moet je research doen en dan heb je nog niet eens een tekst. Dat is niet voor iedereen een fijne bezigheid.

Maar je houdt er ook wat aan over.  Geen centen per klik. Met bloggen laat je zien wie je bent. Show, don’t tell.

Jouw persoonlijkheid

Het verschil met andere berichten en de standaardteksten op je website? Daarin vertel je wie je bent. Met bloggen geef je iets van je persoonlijkheid, ook als bedrijf. Door te schrijven over een onderwerp dat je bezighoudt, laat je zien wat voor jou belangrijk is. En blog je zakelijk, dan kies je een onderwerp dat bij jouw bedrijf past, en schrijf je daarover vanuit jouw of jullie visie.

Nee, dat levert in eerste instantie geen geld op. Maar je zorgt voor interactie en daarmee creëer je toewijding van je lezer of klant. En dat is wat waard.

Bloggen is marketing

Maak bloggen onderdeel van je marketing. Net als je logo, je facebookpagina en je website. Zie het als een manier om te laten zien wie je bent. En deel je blogs met je netwerk, via LinkedIn en andere sociale media. Door steeds nieuwe content te maken, ben jij continu zichtbaar. En doe je het goed, dan zorgt die zichtbaarheid ervoor dat straks iedereen weet wie jij bent, wat je te bieden hebt én waar je voor staat.

Zoek daarom onderwerpen die dicht bij je staan, waar je veel van weet en waar je iets over te zeggen hebt. Maak het persoonlijk.  Durf een mening te hebben. Zolang het onderwerp jou boeit, zorg je voor betrokkenheid van de lezer. Want plezier in het schrijven breng je over. Dat zorgt voor plezier in het lezen. Zo win je de sympathie van je klant.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *